5+1 Συμβουλές για να αποφύγετε την ναυτία στο ταξίδι

Η ναυτία είναι ένα πολυσυζητημένο θέμα, ιδιαίτερα μεταξύ των ανθρώπων που ταξιδεύουν για πρώτη φορά με σκάφος. Είναι γεγονότος ότι επηρεάζει κάθε άτομο διαφορετικά και σχεδόν κάθε επιβάτης θα βιώσει κάποιο είδος ναυτίας στο ταξίδι του, ειδικά σε δύσκολα νερά.

Η ναυτία, η ασθένεια κίνησης στη θάλασσα, έχει συμπτώματα όπως αναγούλες, κράμπες στο στομάχι και εμετό. Θεωρείται ότι προκαλείται από τον οπτικό αποπροσανατολισμό που οφείλεται στο γεγονός ότι ο ταξιδιώτης βρίσκεται σε ένα αντικείμενο σε κίνηση (πλοίο) που ανταγωνίζεται τη φυσική κλίση του σώματος μας για ισορροπία.

Όποια και αν είναι η αιτία, η ναυτία μπορεί σίγουρα να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα στη διασκέδαση του ταξιδιού σας. Ευτυχώς, υπάρχουν διάφορα “τρικ” για την αποφυγή της ή τουλάχιστον για τη μείωση των συμπτωμάτων.

1. Ελέγξτε το μυαλό σας

Εάν είστε πεπεισμένοι ότι πρόκειται να υποφέρετε από ναυτία, τότε είναι περισσότερο από βέβαιο ότι θα συμβεί. Ειδικά αν έχετε ξαναβιώσει κάποια μορφή ασθένειας κίνησης (αυτοκίνητο, τρένο κλπ.) το άγχος της προηγούμενης εμπειρίας σας θα σας επηρεάσει. Το μυαλό σας μπορεί να ελέγξει τα πάντα. Προσπαθήστε λοιπόν να επικεντρωθείτε στις δραστηριότητές σας πάνω στο σκάφος και να αποφύγετε, όσο σκληρό και αν ακούγεται, οποιονδήποτε άλλον που υποφέρει από ναυτία.

Dream Swim rent a boat Halkidiki- Skipper 8.50

2. Χορήγηση φαρμάκων

Υπάρχουν πολλά φάρμακα που βοηθούν στην καταπολέμηση της ναυτίας, όπως το Dramamine, το Meclizine, αλλά πρέπει να διαλέξετε τη δόση που δεν περιέχει υπνωτικές ουσίες, ώστε να μην κοιμηθείτε και χάσετε όλη τη διασκέδαση του ταξιδιού σας. Μια καλή εναλλακτική λύση και ένα από τα πιο ευρέως συνιστώμενα φάρμακα είναι το Transderm Scop, ένα μικρό αυτοκόλλητο που φοριέται πίσω από το αυτί τουλάχιστον οκτώ ώρες πριν από το ταξίδι, τα οποίο θα σας προστατέψει τις 3 πρώτες μέρες του ταξιδιού σας.

Extra tip: Επιλέξτε για τα παιδιά σας, λιγότερο ισχυρές δόσεις φαρμάκων και, φυσικά, συνιστούμε να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας προτού τους δώσετε κάποιο από αυτά.

3. Αποφύγετε το άγχος

Το άγχος είναι ένας από τους κύριους λόγους της ναυτίας. Εάν ο καιρός γίνει δύσκολος, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να παραμείνετε ήρεμοι. Πάρτε κάποιο φάρμακο και προσπαθήστε να εστιάσετε στη διασκέδαση με τους υπόλοιπους επιβαίνοντες, καθώς μην ξεχνάτε ότι είστε σε διακοπές.

Compass 150cc-Παρέα-Βάρκα Βουρβουρού

4. Αποφύγετε την καμπίνα

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ένας από τους βασικότερους τρόπους αποφυγής της ναυτίας είναι να επικεντρωθείτε στις δραστηριότητές σας, οπότε θα πρέπει να αφιερώνετε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο έξω από το κατάστρωμα. Εφόσον εγκλιματιστείτε στη ζωή του πλοίου και αποκτήσετε κάποιες αρμοδιότητες, σίγουρα θα αρχίσετε αν αισθάνεστε καλύτερα.

Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήστε τον ορίζοντα ως σημείο για να ισορροπήσετε τις αισθήσεις σας.

5. Δοκιμάστε να φάτε κάτι

Μερικοί άνθρωποι μπορεί να διαφωνήσουν, αλλά οι περισσότεροι αισθάνονται καλύτερα με λίγο φαγητό στο στομάχι τους. Διαλέξτε ελαφριά τρόφιμα που γνωρίζετε ότι το σώμα σας μπορεί να χειριστεί. Αποφύγετε τα λιπαρά τρόφιμα ή αυτά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και ζάχαρη. Το ψωμί, οι σάλτσες, οι τηγανίτες, το πράσινο μήλο είναι προτιμότερες τροφές από τα αυγά και το μπέικον. Προσπαθήστε επίσης να αποφύγετε τον καφέ και τον χυμό πορτοκαλιού, καθώς είναι όξινοι και μπορεί να ερεθίσουν το στομάχι σας. Γενικά, προσπαθήστε να φάτε όσο το δυνατόν ελαφρύτερα γεύματα.

Extra tip 2: Προσθέστε μέντα και τζίντζερ στη διατροφή σας. Πρόκειται για εξαιρετικές φυσικές θεραπείες που βοηθούν στη μείωση του κινδύνου ναυτίας.

6. Επιλέξτε προσεκτικά τη διαδρομή σας

Εάν γνωρίζετε ότι παθαίνετε εύκολα ναυτία, θα πρέπει να επιλέξετε διαδρομές που περνούν μέσα από πιο ήπια νερά. Επιλέξτε μία διαδρομή με αρκετά λιμάνια ως ενδιάμεσες στάσεις, καθώς θα ήταν προτιμότερο να έχετε λιγότερες ημέρες στη μέση της θάλασσας και περισσότερες ημέρες σε ένα λιμάνι, ώστε να έχετε την ευκαιρία να κατεβείτε από το πλοίο.

Μία τελευταία σημείωση: Λάβετε υπόψη ότι δεν είναι όλοι εξίσου ευαίσθητοι. Υπάρχουν ήπιες, μέτριες και ακραίες περιπτώσεις ναυτίας. Επομένως, ορισμένες από αυτές τις συμβουλές μπορεί να μην λειτουργούν για όλους.

Δείτε επίσης την ανάρτησή μας στο blog μας σχετικά με τη μοναδική εμπειρία ενός ταξιδιού με πλοίο και πώς να απολαμβάνετε κάθε στιγμή!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *